Sverige-Teneriffa :)

Efter en del krångel med vårt ena flygbolag Monarch (som de flesta säkert läst om) så blev vår resa från Kastrup till Teneriffa inte riktigt som vi hade planerat.
Vår ursprungliga flygrutt skulle varit från Kastrup till Gatwick(London), och sen vidare från Gatwick till Teneriffa.
I går morse hade vi bara fått information om att ta oss til Kastrup och flyga till England, så vi begav oss till Kastrup i god tid på morgonen. Precis efter att vi blivit avlämnade så ringer dom och berättar att vi inte längre ska till England, utan istället får vi två andra alternativ.

1: Vänta i Köpenhamn och ta flyget till Malaga klockan 17.00 och sedan ta in på hotell över natten för att sedan flyga vidare till Teneriffa idag klockan 11.50

2: Vänta till idag istället och då flyga från Kastrup kl 08,40 och mellanlanda i Bryssel, och sedan vidare från Bryssel kl 13.15 till Teneriffa.

Efter en timmes velande så bestämde vi oss till slut för alternativ 1. Kändes ju skittråkigt att åka hem igen och ”börja om” nästa dag. Bättre att ha kommit en bit på vägen, och dessutom kändes det som bästa alternativet för Smilla.
För att få timmarna att gå så passade vi på att besöka Den blå planet. Så häftigt ställe, passar verkligen hela familjen. Smilla var verkligen fashinerad av alla fiskarna, eller blubb blubb som hon kallar dom, haha :D
Till slut var det i alla fall dags att gå tillbaka och förbereda för flyget till Malaga. Det var tur vi var i god tid för det var en massa krångel i säkerhetskontrollen...
Det var det ena med det andra, trodde nästan att vi inte skulle få komma igenom ;) Dom packade upp typ alla våra grejer! Var ett jäkla jobb att pussla ihop allting sen igen för att få plats med det i väskorna igen, suck. Men vi kom igenom till slut i alla fall och fick flugit till Malaga.
Hotellet där var faktiskt helt okej, men det hade nog inte spelat någon roll vid det laget hur det hade sett ut för vi var så trötta så vi bara stupade i säng efter varsin dusch.
Efter en god natts sömn och en väldigt onyttig hotellfrukost så åkte vi tillbaka till flygplatsen. Och efter den sedvanliga väntan så sitter vi nu äntligen på flyget ner till Teneriffa. Vi är så trötta allihop, men åhh vad vi längtar! Snart är vi där!

Kaos! Inte lätt att få ner sitt bohag i två resväskor och fyra kabinväskor utan att det blir övervikt ;)

Men till slut så! Tisdag morgon och vi var alla oroliga över hur det skulle bli med flyget, samtidigt som vi såklart kände oss förväntansfulla! :)

Klassiska bilden på Öresundsbron ;)

"Den blå planet" :)

Tröttsamt att vänta på flyget ;)

Tur det finns bagagevagnar...;)

Äntligen dags att stiga ombord planet till Malaga :)

Hotellet vi övernattade på i Malaga :)

Då var det dags igen. Tillbaka på flygplatsen i Malaga :)

Smilla älskar att åka rulltrappor så det fick bli ett par gånger upp och ned ;)

På planet mot Teneriffa. Snart framme! :)